(H)eerlijk Haags

door Jeltje van Nieuwenhoven op 17 oktober 2011

Op wereldvoedseldag 16 oktober 2011 presenteerden Partij van de Arbeid, Haagse Stadspartij, Partij voor de Dieren en GroenLinks een initiatiefvoorstel om te komen tot een lokale en duurzame voedselstrategie.Tijdens de laatste dag van het Haagse voedselfestival DAG HAP nam burgemeester Van Aartsen het voorstel in ontvangst.

PvdA-fractievoorzitter Jeltje van Nieuwenhoven draagt het voorstel een warm hart toe: “Met de visserij op Scheveningen en het Westland naast de deur is Den Haag bij uitstek geschikt voor een lokaal en regionaal voedselbeleid. Dit voorstel schetst alle voordelen van een nieuwe voedselstrategie voor onder andere de lokale economie, duurzaamheid, gezondheid en de sociale cohesie.”

Op het gebied van milieu valt nog veel winst te boeken in het beperken van de CO2-uitstoot van onze voedselproductie en consumptie. Wat de vier raadsfracties betreft wordt duurzaam voedsel dan ook onderdeel van de duurzaamheidplannen van de gemeente.

Lees hier het voorstel (H)eerlijk Haags >>

Bekijk hier het fotoalbum van de presentatie >>

Reacties zijn gesloten.