Door op 5 juni 2014

Mooie eerste stap op weg naar Multicultureel Vrijetijdscentrum Transvaal

PvdA-wethouder Marnix Norder tekende gisteren de grondovereenkomst met Medina voor de bouw van een gloednieuw Multicultureel Vrijetijdscentrum Transvaal. De PvdA-fractie ziet in het plan veel kansen voor de verdere ontwikkeling van Transvaal.

Het MVC wordt niet zomaar een winkelcentrum, maar een gebouw waarin onder meer detailhandel bestaande uit maak-industrie in combinatie met opleiding en verkoop centraal staat met ca. 750 nieuwe arbeidsplaatsen tot gevolg.

Het is de bedoeling dat het Multicultureel Vrijetijdscentrum altijd open en toegankelijk is voor iedereen. Zo wil het MVC integratie in de meest brede zin van het woord bereiken met een veelvoud aan verschillende functies.

PvdA-woordvoerder Martijn Balster: “We zijn blij dat ondernemers in deze tijd in deze wijk willen investeren. In het MVC komen niet alleen (zorg)woningen, een hotel, sportfaciliteiten en ambachtelijke bedrijvigheid met bijbehorende winkels. Daarbij levert het 750 nieuwe arbeidsplaatsen voor laaggeschoold werk op. Dit is een mooie ontwikkeling die versterkend kan werken op de detailhandel van de Paul Krugerlaan.”

De PvdA is onder de indruk van de manier waarop Medina samen met de bewoners, ondernemers en andere belanghebbenden in de wijk aan de slag gaat met een wijkplatform waar ideeën kunnen worden uitgewisseld. Het MVC wordt zo een begrip dat kan rekenen op breed draagvlak in de wijk.