Door op 25 november 2014

Groot potentieel sportverenigingen Wateringse Veld

Sporten is belangrijk. Sporten is goed voor de gezondheid en zorgt voor verbondenheid in de stad. Het is belangrijk dat er door iedereen in de stad gesport kan worden en dat er voldoende voorzieningen zijn. Mijn collega Rajesh Ramnewash vraagt hier dan ook regelmatig aandacht voor in de raad.

Sport moet je overal in de stad kunnen doen. Ook in Wateringse veld. In Wateringse Veld is sinds begin 2000 een start gemaakt met het oprichten van een voetbal- en hockeyclub, Haagse voetbalvereniging SVH Celeritas en Hockeyclub Wateringse Veld. En met goed resultaat. Voetbal en hockey zijn immers populaire sporten onder de Haagse jeugd. Beide clubs hebben veel jonge leden. Zelfs zo veel dat zij moeten groeien in aantallen velden om deze leden te blijven behouden en nog meer nieuwe leden aan te kunnen trekken.

Uit onderzoek van de KNVB (de voetbalbond) en de KNHB (de hockeybond) blijkt namelijk dat zowel Haagse voetbalvereniging SVH Celeritas als Hockeyclub Wateringse Veld potentieel een stijging kunnen hebben van meer dan 1200 leden. De ruimte die beide clubs hebben op het huidige terrein is te beperkt. Daarom stelde ik samen met VVD en Groep de Mos/Ouderenpartij vragen aan het college om uit te zoeken welke mogelijkheden er zijn om meer ruimte te geven aan de sportclubs Haagse voetbalvereniging SVH Celeritas en Hockeyclub Wateringse Veld in Wateringse Veld en met een oplossing te komen voor het velden tekort in Wateringse Veld.

U vindt de vragen hier.