Op bezoek bij de HTM: werken aan goed OV

door Lobke Zandstra op 9 december 2014

Gister was ik samen met Duco Hoogland (Tweede Kamerlid), Walther Schoorl, Amarins Komduur (raadslid PvdA Nootdorp), Marieke van Bijnen (fractievoorzitter PvdA Nootdorp) en Willem Minderhout (commissielid PvdA Zuid-Holland) op bezoek bij de HTM (Haagse Tram Maatschappij). Openbaar vervoer is erg belangrijk voor de stad en voor de regio. Het stadsgewest Haaglanden is op dit moment de opdrachtgever, maar na 1 januari 2015 wordt dit de vervoersautoriteit in de Metropoolregio. Daarom leek dit ons een goed moment voor nadere kennismaking.

Het werd een interessant gesprek over aanbesteden, inbesteden, deur-to-deur-vervoer, de tram naar het Norfolkterrein, OV-fietsen, aandeelhouderschap, nieuwe trams en nog veel meer. Natuurlijk mochten we ook rondkijken in de werkplaats, waar 24/7 wordt gewerkt aan voertuigen die onderhoud nodig hebben. En ook aan de nieuwe trams. Ook daar mochten we een kijkje nemen; zelfs achter het stuur. Het komende jaar zullen we in de raad in ieder geval spreken over de dienstregeling, aan/inbesteding en de route naar het Norfolkterrein. Wordt vervolgd!

image_2
Willem Minderhout in de nieuwe HTM-tram

image_3

Op bezoek in de werkplaats van de HTM