Door op 27 januari 2015

‘Veiligheid ouderen van grootste belang’. PvdA lanceert ideeën-campagne

Binnenkort wordt in de Haagse raad het integraal veiligheidsplan besproken. De PvdA heeft voor elkaar gekregen dat hierin in het bijzonder aandacht komt voor de veiligheid van ouderen in Den Haag. Ouderen moet zonder zorgen hun boodschappen kunnen doen, goed met het openbaar vervoer kunnen en goede en veilige woonruimte hebben. Het langer thuis wonen, stelt ook nieuwe en extra eisen aan het veiligheidsbeleid.

De PvdA lanceert daarom de ideeën-campagne ‘Hoe houden we de stad veilig voor ouderen?’ De partij roept ouderen en andere betrokkenen uit Den Haag op ideeën te delen. “Daarmee maken we samen een stevig en goed plan, dat écht wat kan betekenen voor ouderen in de stad”, stelt Martijn Balster, fractievoorzitter van de PvdA Den Haag.

De komende weken verzamelen de Haagse sociaaldemocraten zoveel mogelijk ideeën. Daarvoor worden alle registers open getrokken: er kan gemaild, geschreven en natuurlijk gebeld worden. Balster: “Op alle manieren kan contact met ons worden opgenomen, zodat we zoveel mogelijk ideeën verzamelen en samen met de stad het ouderen- en veiligheidsbeleid kunnen verbeteren. De fiets staat ook klaar, dus indien nodig komen we langs om het gesprek aan te gaan en de ideeën op te halen”.

De behandeling het integraal veiligheidsplan in de Haagse raad vindt plaats in februari of maart.

Hoe kunt u feedback/ideeën geven:

Mail:

Telefoon: