Door op 16 december 2015

Parkeren voor een dubbeltje bij winkelcentrum Ypenburg

Naar aanleiding van inzet van de Haagse VVD, PvdA, HSP, CDA, Groep De Mos en SP wordt er bij het winkelcentrum Ypenburg een pilot uitgevoerd voor een groengele zone: eerste uur parkeren voor een dubbeltje.

Enkele weken geleden spraken de Haagse VVD, PvdA, CDA, HSP, Groep De Mos en SP met de bewonersorganisatie Ypenburg. Het parkeerprobleem bij winkelcentrum Ypenburg werd het gespreksonderwerp van de avond. Het parkeertarief is van 09.00 tot 14.00u € 1,70 per uur. Daarna is het gratis. ’s Morgen wijken de bezoekers uit naar de omliggende woonwijken om te parkeren en ’s middags staat het bomvol met auto’s. Ondernemers zien dat buurtbewoners steeds vaker uitwijken naar omliggende winkelcentra waar gratis parkeren is om hun dagelijkse boodschappen te doen. De wethouder heeft op verzoek van de genoemde partijen besloten om vanaf januari een groengele zone in te stellen.
We zijn erg tevreden met de toezegging van de wethouder om deze pilot uit te voeren. Hiermee wordt geluisterd naar de zorgen van de bewoners én ondernemers. Als je even snel een paar boodschappen wil doen ben je maar een klein bedrag kwijt. Publiek dat langer blijft, betaalt elk volgend uur het tarief dat gelijk is aan andere parkeerlocaties in de stad. Wel zo eerlijk!