Door op 17 maart 2016

Buurttuin Moerwijk op het bord

Afgelopen zomer vroegen de Haagse raadsleden Lobke Zandstra (Partij van de Arbeid) en Arjen Dubbelaar (Groep de Mos) aandacht voor de tuinen van Moerwijk. De vragen van de partijen hebben geleidt tot betere informatievoorzieningen over de tuinen op de gemeentelijke website en op het informatiebord bij de ingang van de tuinen. De raadsleden van de partijen reageren verheugd: “Dat er nu een mooi bord is geplaatst bij de ingang maakt het ook gelijk een stuk beter vindbaar. Heel fijn dat het is opgelost en dat ook de tuinen nu op de gemeentelijk website staan”, stellen Dubbelaar en Zandstra enthousiast.

Aan de rand van stad vindt je een prachtig stukje Den Haag met tientallen tuinen. Helaas stonden de tuinen niet op de gemeentelijke website en wisten mensen niet dat je hier nog tuinen kon huren. Ook een door de gemeente toegezegd bord bij de ingang was helaas nog niet geplaatst en maakte het ook niet makkelijk vindbaar. Inmiddels is er een nieuw bord bij de ingang geplaatst en zijn alle tuinen uitgegeven.

PvdA-raadslid Lobke Zandstra: ” Vorige maand waren Arjen en ik nog op werkbezoek bij de voorzitter van Buurttuin Moerwijk en toen waren alle tuinen inmiddels uitgegeven. Er is dus veel vraag naar deze tuinen. Dan moeten we dit ook goed communiceren naar enthousiast bewoners. Dat is nu gelukt. Fijn dat we dit hebben opgelost!”

“Het is een fantastisch stukje Moerwijk, waar een hoop mensen veel plezier aan hebben. Er is nog plek voor vrijwilligers, dus als mensen zin hebben kunnen ze zich nog opgeven. Er zijn genoeg inwoners in Moerwijk met groene vingers, dus dit is mooie kans. aldus Groep de Mos-raadslid Arjen Dubbelaar.

Albert Heijn moestuintjes

Beide raadsleden vragen ook aandacht voor de gratis moestuinpotjes van Albert Heijn. Bij iedere 15 euro aan boodschappen ontvang je bij alle Albert Heijn-winkels een moestuinpotje en helaas belanden deze wel eens in de prullenbak. “Gebruiken mensen de Albert Heijn moestuintjes niet, geef ze dan aan Buurttuin Moerwijk, ze zijn er enorm blij mee en gebruiken de potjes met zaadjes in de tuin. Dus niet weggooien, maar spaar ze op en breng ze langs in Moerwijk”, roepen Lobke en Arjen op.

Waar ben je naar op zoek?