Door Privé: Mikal Tseggai op 18 augustus 2016

Meld je snel aan voor de Leergang Ideaal Lokaal!

Zou je een actieve rol willen spelen in de lokale politiek? Ben je geboeid door de uitdagingen waar onze stad de komende jaren voor staat? Voel je je aangesproken door de manier waarop de PvdA Den Haag zich inzet om haar idealen werkelijkheid te laten worden? En wil je daar een bijdrage aan leveren? Meld je dan nu aan voor de ‘Leergang Ideaal Lokaal: politiek actief in Den Haag’. Een speciale leergang waarin je het wel en wee van de afdeling leert kennen en het werk van een raadslid beter leert begrijpen.

De gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 komen eraan en de voorbereidingen daarvoor gaan beginnen. De PvdA Den Haag is op zoek naar bevlogen mensen die een actieve rol willen spelen in de partij en/of in de lokale politiek. Mensen die geboeid zijn door de uitdagingen waar onze stad de komende jaren voor staat en die zich positief aangesproken voelen door de manier waarop de PvdA zich inzet voor de inwoners van onze stad.

In de nieuwe leergang die de PvdA-afdelingen in de regio Haaglanden in het najaar van 2016 organiseren, maken de cursisten kennis met de plaatselijke afdeling en ontdekken ze welke mogelijkheden er zijn om actief te worden in de partij. Er is altijd wat leuks te doen dat bij iemands interesses en mogelijkheden past. Als cursisten willen meedoen aan de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 kunnen zij zich oriënteren op het raadswerk en wat dat inhoudt. Want wat doet een raadslid eigenlijk? Wat komt er op de gemeente af de komende jaren? Hoe ga je als raadslid om met de media, hoe genereer je aandacht voor jouw standpunten en resultaten?

In zes avonden van elk twee uur krijgen de cursisten een unieke kijk in de politieke keuken en les over de beginselen van de PvdA en de geschiedenis van de sociaaldemocratie. Voor elke bijeenkomst worden aansprekende inleiders uitgenodigd uit de landelijke en de lokale politiek. Ook wordt een bezoek aan de Tweede Kamer gebracht.

De cursus wordt gezamenlijk georganiseerd door de PvdA-afdelingen Den Haag,
Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Pijnacker-Nootdorp en Delft.

De bijdrage in de kosten voor de leergang (inclusief het bezoek aan de Tweede Kamer) is € 35. Studenten betalen € 15. Lidmaatschap van de PvdA is niet verplicht.

Aanmelden kan tot 23 augustus 2016 via bestuurslid Mikal Tseggai, door te mailen naar [email protected]. Stuur een korte motivatie (max. 150 woorden), je CV en een foto van jezelf mee. De cursusdata zijn: 21 september, 5 oktober, 26 oktober,
9 november, 23 november en 14 december 2016.

Privé: Mikal Tseggai

Mikal (1995) is sinds 2018 raadslid van de Haagse Partij van de Arbeid. Vanaf 2022 is zij weer vicefractievoorzitter van de PvdA Den Haag. In de gemeenteraad houdt zij zich o.a. bezig met thema’s als stadsontwikkeling & wonen, onderwijs en integratie. Naast haar werk in de gemeenteraad rondt ze momenteel haar master Development Studies af

Meer over Privé: Mikal Tseggai