Door op 11 november 2016

Verslag thema-avond: de discriminatie de stad uit!

Op 27 oktober organiseerden de PvdA Den Haag de bijeenkomst ‘Discriminatie de stad uit’. Het was een vruchtbare bijeenkomst met veel input.  De gastspreker van de avond, Corina Duijndam, had een mooie column voorgedragen over de staat van de stad en we mogen haar voordracht delen. Deze column is hier te vinden.

Verder kwamen verschillende thema’s en ideeën aan bod als het ’thuis voelen’, aanpak discriminatie op arbeidsmarkt bij zowel het aannemen om wie je bent en om je kwaliteiten, als het behouden van mensen met diverse achtergronden en openbaar onderwijs waar afhankelijk van behoefte aanvullende thematische lessen en vakken gegeven kan worden.

De fractie neemt alle ideeën mee en gaat hiermee aan de slag. Verwachting is dat dit najaar daar meer over bekend wordt. Afgelopen week heeft de PvdA fractie in ieder geval de site ‘Diversiteit in Haagse besturen’ gelanceerd: http://www.haagsebestuurderszoekenkleur.nl

Verder is het bestuur bezig met het vormen van de werkgroep #1DenHaag waar thema’s als antidiscriminatie, inclusiviteit en verbondenheid centraal staan. Meld je aan bij Kai Yin, [email protected], als je interesse hebt!