Stages

Voldoende stageplekken zijn belangrijk voor de studievoortgang en ontwikkeling van scholieren en studenten.

Ons standpunt

• Voldoende stageplekken in Den Haag voor scholieren en studenten.
  • De gemeente speelt een actieve rol bij het creëren van stageplekken.
Nieuwsberichten over Stages

Meer duidelijkheid over jongeren ‘buiten beeld’

door Redactie op 29 maart 2016

De PvdA is blij dat het college meer duidelijkheid heeft gegeven en onderzoek doet naar jongeren ‘buiten beeld’. In januari stelden onze raadsleden Martijn Balster, Bülent Aydin en Abderrahim Kajouane hierover vragen. Het gaat om de groep jongeren die geen onderwijs meer volgt, die niet werkt en die niet in beeld is bij het UWV

Onderzoek naar 7500 jongeren ‘buiten beeld’ hard nodig

door Redactie op 1 februari 2016

De PvdA is niet blij met de antwoorden op de vragen over jongeren die buiten beeld van gemeente en scholen zijn. Uit cijfers van het CBS blijkt dat ruim 7500 Haagse jongeren thuis zitten, geen werk hebben, geen opleiding volgen en niet goed in beeld zijn bij de gemeente. “Een schrikbarend aantal waar we écht

‘Investeren in economie niet alleen voor de happy few’

door Redactie op 15 april 2015
Foto Pulicdomainpictures

Vandaag is de programmatische aanpak economie en werk, beter bekend als het ’10.000 banenplan’, behandeld in de commissie. Het is een enorme ambitie en er ligt de komende periode een moeilijke en zware opgave voor ons. Daarom is een ambitieus plan nodig en gaan we hard aan de slag om werkgelegenheid te creëren.

Wijkteam Laak op bezoek bij de fractie

door Wijkteam Laak op 7 december 2014

Leden van het PvdA Wijkteam Laak brachten op maandag 24 november een bezoek aan de fractie. Een verslag van het wijkteam zelf: Natuurlijk waren de lijntjes via Martijn als fractiewoordvoerder voor Laak al kort, maar zo’n rechtstreeks contact met de hele fractie is toch heel inspirerend. Ook voor de fractie. Als wijkteam bouwen we immers op jarenlange

Voorkom een verloren generatie!

door op 13 maart 2014

De PvdA heeft vandaag een aanvalsplan gepresenteerd om de jeugdwerkloosheid in Den Haag aan te pakken. In Den Haag staan 5200 jongeren werkloos aan de kant. Door de economische crisis is hun aantal explosief gestegen.

“Crisismiljoenen inzetten voor banen en stages in Den Haag”

door Abderrahim Kajouane op 5 juli 2013

De Haagse PvdA-fractie wil dat de gemeente snel het initiatief neemt om plannen te ontwikkelen waarmee de werkloosheid in de Haagse regio bestreden kan worden.