Werk

#iedereengoedwerk

Elke inwoner van onze stad is gebaat bij goed werk. Goed werk is een voorwaarde voor een gelukkig leven. Iedereen verdient een baan. Als je er klaar voor bent, goed geschoold en wel. Maar ook als het niet lukt om te werken door omstandigheden, als je er even uit bent geweest of een opstapje kunt gebruiken. Dan laat de PvdA je niet in het diepe vallen. Ook mensen zonder baan en met minder te besteden, verdienen alle kansen als ieder ander. Daarom helpen we daarbij. Dat is solidariteit.

Investeringen in onze stad zorgen voor meer banen. Investeringen om te kunnen groeien, om vervolgens te bouwen en investeren in sociale projecten. Door de wijkeconomie aan te jagen zorgen we ervoor dat iedereen werk kan vinden dat bij je past. Iedereen moet in deze stad even veel kansen en mogelijkheden hebben.

We maken werk van banen voor mensen waarmee ze weer aan de slag kunnen en vanuit hier naar een reguliere baan kunnen doorgroeien. Daar komt ook de verantwoording van bedrijven bij kijken: zij moeten zo snel mogelijk deze mensen aannemen. We werken met jongeren aan hun toekomst en helpen hen aan een baan. We willen jongeren een kans geven. Samen met het MKB (midden- en kleinbedrijf) willen we zorgen voor goede stageplekken. We verwachtten ook wat van jongeren zelf: schooluitval wordt aangepakt en voorkomen. Want zonder goed onderwijs op je eigen niveau wordt het wel heel moeilijk. Oudere werknemers gaan aan de slag door hun kennis en inzicht in te zetten om jongeren te begeleiden, zodat we de kennis en ervaring die nu onvoldoende benut wordt kunnen inzetten en profijt van hebben.