Wethouder Volkshuisvesting, Welzijn en Zuidwest

Martijn Balster

Wonen | Nationaal Programma Zuidwest | Stedelijke ontwikkeling Escamp en Segbroek | Grondbedrijf | Welzijn | Arbeidsmigranten | Huisvesting Statushouders en Zorgdeelgroepen | Stadsdeel Escamp

Martijn (39) is van 2013 tot 2019 raadslid en fractievoorzitter voor de PvdA in de Haagse gemeenteraad. In die hoedanigheid is hij onder meer actief op het terrein van wonen, ruimtelijke ordening, financiën en economie. Op 19 december 2019 wordt hij wethouder Wonen, Wijken en Welzijn. Hij was zijn eerste periode verantwoordelijk voor het woonbeleid, de woonruimteverdeling, de pandbrigade, het grondbedrijf, het welzijn van mensen en het beleid rond participatie en stadsdelen. Op 27 september 2022 is Martijn opnieuw beëdigd als wethouder, deze keer met de portefeuille Volkshuisvesting, Welzijn en Zuidwest.

In die twee functies zet Martijn zich in voor een eerlijk Den Haag. Hij moet er namelijk niet aan denken dat kinderen en ouderen niet meer betaalbaar kunnen wonen in onze stad. Of dat de wijk waar je woont, bepaalt of je gezond zult zijn of wat je kans is op goed onderwijs. Ook vindt hij dat het niet zo kan zijn dat sommige wijken aangeharkt zijn en andere vies en onveilig. Hij wil de woningnood onder de duim krijgen door voldoende betaalbare huizen te bouwen, zorgen dat iedereen voldoende geld heeft en zich geen zorgen hoeft maken over de de toekomst voor hun kinderen.

Martijn woont met zijn vrouw en drie zoons in Mariahoeve. In zijn vrije tijd loopt hij graag hard. Meer over Martijn vindt je op martijnbalster.nl.