Paulien van der Hoeven

Centraal thema als lid van het bestuur van de PvdA is voor mij verbinding.

Verbinding is de reden waarom ik lid ben geworden van de PvdA. De partij die staat voor solidariteit, en die bruggen wilt slaan tussen mensen met verschillende achtergronden. De PvdA is de volkspartij die midden in de samenleving staat.

PvdA Den Haag is een afdeling om trots op te zijn. Wethouder Rabin Baldewsingh en onze raadsleden werken met succes op thema’s die het hart raken van waar onze partij voor staat: werkgelegenheid, sociale woningbouw, goede zorg dichtbij, het bestrijden van armoede, het tegengaan van discriminatie op de arbeidsmarkt. Wij werken dus aan één sociaal Den Haag, waarin er kansen zijn voor iedereen!

Er is binnen onze afdeling veel energie en kwaliteit en we willen als bestuur die krachten zo optimaal mogelijk benutten. De kennis, kunde en inzet van leden maakt onze namelijk vereniging sterk. De ideeën van leden weerklinken in werkgroepen, wijkteams en debatten tijdens het café Rood. Ze vormen een rijke voedingsbodem voor de activiteiten van de PvdA politici in onze eigen gemeente en ook op provinciaal en landelijk niveau. Daarnaast zijn we altijd blij met nieuwe leden.

Wil jij meewerken aan een solidair en veerkrachtig Den Haag? Of heb je vragen, opmerkingen of goede ideeën over onze stad en onze partij? Neem dan contact met me op, want ik hoor het graag.

Meld je aan voor de verkiezingsprogrammacommissie!

door Paulien van der Hoeven op 25 augustus 2016

In maart 2018 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Onze plannen voor een sterk en sociaal Den Haag worden opgeschreven in een wervelend en informatief verkiezingsprogramma. Hiervoor wordt een verkiezingsprogrammacommissie opgericht. Deze commissie zal een heleboel input verzamelen vanuit de vereniging en de stad, en deze input samenvoegen tot een mooi geheel.

Zomerblog Paulien: Reflectie

door Paulien van der Hoeven op 13 juli 2016

Reflectie. Aan de temperatuur buiten is het nu toch ook echt voelbaar, het is zomer! Voor velen een periode van vakantie, de mogelijkheid om een ander ritme te kunnen volgende dan die werk dicteert, te genieten van al die mooie festivals in Den Haag, wellicht ook om erop uit te trekken.

Onze solidariteit overwint angst en onverschilligheid! Jij bent nodig!

door Paulien van der Hoeven op 26 juni 2016
Foto Pixabay

De Britten hebben gestemd en het is Brexit geworden. Er is vreugde in Groot-Brittannië maar ook woede en ongeloof. Vooral jongeren verzetten zich tegen de uitkomst. De meerderheid van de jongeren stemde Remain. De meerderheid van de 65 plusser stemde voor de Brexit. De Britse pond kelderde met 31 procent naar beneden.

Bestuursweekend: Verkiezingen, Leden en Verbinding

door Paulien van der Hoeven op 22 juni 2016

Zaterdag 4 en zondag 5 juni waren we met het nieuwe bestuur op bestuursweekend. We vertoefden op historische sociaal-democratische grond,  De Paasheuvel. Een mooie plek om elkaar beter te leren en met elkaar te praten over wat we de komende twee jaar willen bereiken. We zijn tot 3 pijlers gekomen voor onze inzet als bestuur:

Dit nieuwe bestuur is klaar om de schouders er onder te zetten

door Paulien van der Hoeven op 11 mei 2016

We zijn een afdeling om trots op te zijn. Dit is een afdeling met heel veel energie, kennis en betrokkenheid! Schouders eronder dat werkt, dat is de titel van het verkiezingsprogramma van de PvdA Den Haag voor deze gemeenteraadsperiode. Een motto dat onze raadsleden en wethouder meer dan waar maken. Ze werken ontzettend hard aan