Werkgroep Ouderenbeleid

De Werkgroep Ouderenbeleid komt op elke laatste donderdagmiddag van de maand bij elkaar. Het coördinerend gemeenteraadslid ouderenbeleid maakt deel uit van de werkgroep.

De werkgroep heeft als doel de leden op de hoogte houden van ouderenbeleid landelijk, gemeentelijk en Europees. Een verdere doelstelling waaraan de werkgroep wil voldoen, is het adviseren van de raadsfractie en het afdelingsbestuur over het gemeentelijke ouderenbeleid. Als daartoe aanleiding is, onderneemt de werkgroep actie. De actie voor betere toegankelijkheid en bewegwijzering bij de verbouwing van het station Den Haag Centraal was een succes en heeft veel publiciteit gekregen.

De werkgroep neemt deel aan werkbezoeken op het gebied van wonen, werken en zorg voor ouderen. Een aantal malen per jaar wordt er een spreker in de bijeenkomst uitgenodigd om het beleid betreffende ouderen te presenteren.

Het is van belang dat de werkgroep wordt versterkt met meer jongere ouderen (50+ en 55+), want zij vormen tot ongeveer hun 67e jaar de verbinding, als mensen vanuit de praktijk, tussen niet-ouderen en ouderen. Bovendien is het hun nabije toekomst waarover gesproken wordt.

Frequentie van de bijeenkomsten: elke laatste donderdag van de maand van 14.00 tot 16.00 uur, op het partijkantoor, Stationsweg 10b. In juli en augustus geen bijeenkomst en in december vlak voor de kerst een eindejaars-bijeenkomst met drankjes en hapjes.

Contactpersoon: Heleen van Luijn, HeleenvanLuijn@promotiebegeleiding.nl,  06-20417693.