Door op 11 februari 2014

Valentine’s Kiss In: Zoen mee!

Op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, organiseert het Roze Team van de PvdA Den Haag samen de Haagse afdelingen van GroenLinks, Partij voor de Dieren en het COC Haaglanden een VALENTINES KISS IN bij het Russische Consulaat in Den Haag. Zoveel mogelijk homo’s, lesbiennes en heterostellen gaan zoenend een signaal afgeven aan de Russische regering.

Wees erbij! Met dit roze zoenfestijn willen we op een liefdevolle manier protesteren tegen de omstreden homowet van president Poetin.

De actie is voor iedereen. Belangenorganisaties en ander politieke partijen worden van harte uitgenodigd mee te doen. Iedereen is welkom. Het gaat om het signaal wat we af willen geven: tolerantie en veiligheid voor LHBT’ers.

Roze PvdA’er en kandidaat-raadslid Wouter Booij: We willen laten zien aan de Russische vertegenwoordiging dat ze naast onze overweldigende schaatsprestaties bij de Olympische Spelen in Sotsji ook nog iets kunnen leren van onze roze vrijheid. Het moet echt het feest van de liefde worden. Maar ook in Den Haag en Nederland kan de tolerantie en veiligheid van zogenoemde LHBT’ers nog beter. En ook daar vragen we aandacht voor”.

Niet zoeners zijn ook zeer welkom! Er is onder andere de mogelijkheid tot portretzoenen met Irene Wüst en Sven Kramer. Internationaal, o.a. Rusland, Duitsland, België, zijn en worden er de komende week meerdere KISS IN´s georganiseerd als signaal aan Rusland aangaande homorechten.

Luister hier naar het interview van Omroep West met Wouter.