Meldpunt huurmisstanden

Waarschuwingsborden voor Haagse wijken: “Accepteer die huurprijs niet, woningeigenaren maken misbruik van je”. Een waarschuwing van de gemeente. Dat lijkt iets uit het verleden, maar het is weer zo dichtbij als je de verhalen uit Laak, uit het Valkenboskwartier en Leyenburg hoort. Door een schrijnend tekort aan betaalbare woningen zijn huisbazen oppermachtig.

Huurbazen die torenhoge huurprijzen vragen. Huisjesmelkers die niet aan woningonderhoud doen, maar toch de hoofdprijs vragen. Verhuurders en woningbemiddelaars die gewoon nog sleutelgeld vragen, ook al is het verboden. Overbewoning en illegale onderverhuur. Foute verhuurders komen ermee weg omdat huurders in nood zijn en gewoon een dak boven hun hoofd nodig hebben.

Ben jij, of ken jij, iemand die hier last van heeft? Meld het! We inventariseren alle misstanden en bundelen ze. Zodat we weten wat de problemen zijn, waar ze plaatsvinden en hoe we het beste kunnen ingrijpen.

De Haagse PvdA pakt aan. Wij willen huisjesmelkers aanpakken en de handhaving op misstanden fiks uitbreiden. Daarnaast investeren we een miljard in betaalbare woningen. Zo zorgen we ervoor dat iedereen in een betaalbaar huis kan wonen met fatsoenlijke voorwaarden. Zodat iedereen zeker kan zijn van een fijne woning, zonder belazerd te worden.

Acute problemen met je huurwoning? Neem contact op met het Juridisch Loket, de Huurcomissie of ons ombudsteam. Bekijk ook de website van de Rijksoverheid voor meer informatie >

Meld je huurmisstand

• Je contactgegevens zullen vertrouwelijk en geanonimiseerd worden behandeld en met geen derde partijen gedeeld worden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.