Door Martijn Balster op 22 april 2014

Aandacht voor bewoners aanleunwoningen

Duizenden bewoners van aanleunwoningen kunnen straks niet meer rekenen op ondersteuning en activiteiten als verzorgingstehuizen in de buurt sluiten. Dat blijkt althans uit een enquête van zorgorganisatie Actiz. Dit vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Ook als een verzorgingstehuis sluit, blijven bewoners van de nabijgelegen aanleunwoning vaak in hun woning zitten, omdat zij zelfstandige huurcontracten hebben met een corporatie.

Wij willen dat deze bewoners in de nieuwe situatie kunnen blijven rekenen op ondersteuning en activiteiten. Daarom heb ik het college vandaag schriftelijke vragen gesteld in hoeverre deze situatie zich in Den Haag voordoet en wat het college hier aan gaat doen.

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster