Door op 11 februari 2015

Bedrijfsafval in binnenstad Den Haag loopt spuigaten uit (Westonline)

Het bedrijfsafval in het centrum loopt de spuigaten uit. Dat vindt de PvdA. De Haagse sociaaldemocraten trekken bij het college aan de bel, want zo kan het niet langer.Volgens de partij wordt het afval op de verkeerde tijden aangeboden.

Winkeliers van de binnenstad mogen alleen tussen 7 en 10 uur in de ochtend afval aanbieden. ‘Toch krijgen wij regelmatig klachten van bewoners dat er op andere momenten bedrijfsafval langs de weg staat. Dat moet echt anders’, vindt gemeenteraadslid Lobke Zandstra.

Volgens de partij moet er echt iets aan het probleem gebeuren. ‘De binnenstad is hét visitekaartje van onze stad waar mensen wonen, winkelen en zich amuseren. Overal afval maakt dat er niet plezieriger op. We hebben die regels niet voor niets opgesteld’, stelt Zandstra.

‘Binnenstad verdient beter’

De PvdA stuurt met de vragen aan het college foto’s mee die zijn gemaakt door een bewoner. ‘Ik wil dat de regels die gelden voor het aanbieden van bedrijfsafval beter worden nageleefd door bedrijven en beter worden gehandhaafd door het gemeente. De binnenstad verdient beter dan dit’, besluit Zandstra.

Bron: Omroep West