Door op 3 juni 2016

Bedrijfsafval in binnenstad frustreert bewoners

De PvdA en D66 hebben in schriftelijke vragen het gemeentebestuur duidelijkheid gevraagd over het verkeerd aanbieden van bedrijfsafval in de Binnenstad. In de binnenstad wordt volgens bewoners nog altijd bedrijfsafval op een verkeerde manier aangeboden. Veelgehoorde klachten, met name van bewoners op de Gedempte Gracht, zijn dat containers niet op de juiste manier worden aangeboden. Containers worden niet gesloten, wat leidt tot overlast van meeuwen en ongedierte. De partijen willen weten op welke manier de gemeente controleert op het aanbieden van vuil in de binnenstad en hoe dit bij verkeerd aanbieden wordt aangepakt. Volgens de partijen moet er echt iets aan het probleem gebeuren. ‘De binnenstad is hét visitekaartje van onze stad waar mensen wonen, winkelen en zich amuseren. Overal afval maakt dat er niet plezieriger op. We hebben die regels niet voor niets opgesteld’, stelt Zandstra.

De PvdA stelde vorig jaar al vragen over de tijdstippen waarop bedrijfsafval wordt aangeboden in het centrum. Winkeliers van de binnenstad mogen alleen tussen 7 en 10 uur in de ochtend afval aanbieden. Toen kreeg de partij  regelmatig klachten van bewoners dat er op andere momenten bedrijfsafval langs de weg staat.

U vindt de schriftelijke vragen over het verkeerd aanbieden van bedrijfsafval hier.