Door Martijn Balster op 30 oktober 2014

Breng Molenwijk weer terug

De PvdA Den Haag wil dat de naam van Laak-Noord weer wordt veranderd naar Molenwijk. Molenwijk is de oorspronkelijke naam van de wijk in het stadsdeel Laak. De PvdA heeft vele signalen van inwoners uit de wijk ontvangen dat zij de oude naam graag terug willen.

“Die signalen nemen wij serieus, wij willen dat mensen weer trots kunnen zeggen dat ze in de Molenwijk wonen”, aldus fractievoorzitter van de PvdA Den Haag Martijn Balster.

De naam Laak-Noord is ooit ontstaan om de ‘besmette’ naam Molenwijk te vervangen. In de jaren erna is steeds vaker gebleken dat bewoners van de wijk gewoon de naam Molenwijk willen behouden. Bewoners van de wijk zijn betrokken inwoners en er zijn legio aan mooie initiatieven ontstaan zoals het Ketelveld, stadsboerderij Molenweide, paviljoen Kobus. En recenter is – na een lang gevecht van de PvdA – bekend gemaakt dat ook gebouw de Ketel waar Coöperatief Eigenwijzer huist blijft bestaan. Met groeiende trots wordt de naam Molenwijk weer meer en meer gebruikt.

“Nu is het tijd om de naam Molenwijk weer definitief terug te laten komen. De PvdA zal tijdens de begrotingsbehandeling het college oproepen om binnenkort de ‘nieuwe oude’ naam terug te brengen naar de Molenwijk om zo officieel te bekrachtigen dat de Molenwijk vanaf dit moment gewoon weer de Molenwijk is”, aldus Balster.

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster