Bülent kaart zorgen Haagse ondernemers over snelbezorgdiensten aan

10 juni 2021

Bülent stelt vragen over de consequenties van snelbezorgservices zoals Gorillas in Flink. Ook wil het raadslid een visie over de omgang met deze nieuwe diensten van het college. Dit nadat de PvdA signalen ontving van het BIZ Hofkwartier dat een opslagcentrum van Flink in de Prinsestraat voor problemen zorgt.

Bewoners en winkeliers van de Prinsestraat uitten hun zorgen in de media en bij de PvdA de opslagruimte van Flink in de Prinsestraat. De BIZ Hofkwartier stoort zich aan de lelijke etalage van de opslagruimte, de fietsen die ervoor op de stoep staan en het laden en lossen. “Er is amper meer plek over op de stoep door de fietsen. En als er geladen en gelost wordt, staat de hele straat vol,” aldus de voorzitter van de BIZ toen de PvdA met hem sprak. Flink belooft in tien minuten te bezorgen. Daarom moet hun opslagcentrum dichtbij bewoners zijn en staan er fietsen voor de deur zodat bezorgers snel weg kunnen.

Bulent vraagt naar de functie van Flink en of dat in het bestemmingsplan past, vergunningen die Flink nodig heeft en meer handhaving voor de geparkeerde fietsen op straat. De snelbezorgdiensten zijn populair. Daarom denkt de PvdA dat er binnenkort nog vele opslagcentra zoals die van Flink zullen verschijnen in de stad en dit tot dezelfde soort klachten zal leiden. Bulent heeft het stadsbestuur daarom ook om een visie voor de toekomst gevraagd hierover.