Een CPC-loop voor de hele stad; korting met Ooievaarspas

11 maart 2018

De City Pier City-loop, een prachtig Haags evenement. Hardlopen is goed voor je gezondheid en de CPC-loop laat het plezier zien dat sport aan mensen kan geven. Daarom vinden wij dat iedereen in Den Haag mee moet kunnen doen aan de CPC-loop. Op dit moment kost de 10 kilometer minimaal 18,50 euro en de halve marathon zelfs minimaal 24 euro. Mensen met een Ooievaarspas moeten met een flinke korting kunnen deelnemen aan het sportevenement.

Door de hoge prijzen wordt een heel groot deel van Den Haag uitgesloten van het sportevenement. Dat vind ik echt teleurstellend. Iedereen moet deel kunnen nemen aan een evenement dat zo’n grote rol speelt in onze stad. Voor minima is 24 euro ongelooflijk veel geld. We moeten uitsluiting voorkomen. Ik wil niet dat het ene klasgenootje gaat rennen en de ander niet mee kan omdat het zo veel geld kost. Daarom vragen we de gemeente om afspraken te maken voor 2019 over een flinke korting met de Ooievaarspas, de pas voor mensen die wat minder te besteden te hebben. De gemeente is immers sponsor van de City Pier City. Een evenement dat er voor iederéén in de stad moet zijn.

Eerder heeft de wethouder naar aanleiding van vragen van de PvdA aangegeven dat de organisatie zich aan kan sluiten bij de Ooievaarspas. Volwassen houders van de Ooievaarspas krijgen dan 50% korting en kinderen kunnen gratis deelnemen. Studenten krijgen op dit moment wel korting. De PvdA wil dat op alle verschillende manieren sportdeelname in de stad wordt vergroot. Dat houdt de stad gezond. Zeker in wijken als Moerwijk, Schilderswijk, Laak en Den Haag Zuid-West is de sportdeelname heel erg laag. Als je hardlopen leuk vindt wil je ook wel eens een groot evenement rennen. Dat kan voor veel mensen nu niet door de hoge deelnameprijzen. Wij willen een CPC voor iedereen. Sport voor iedereen.

Den Haag voor iedereen

De Haagse PvdA knokt voor de toekomst van onze stad en haar mensen. Zodat iedereen betaalbaar kan wonen. Zodat iedereen kans maakt op een goede baan en de zorg krijgt die ze nodig hebben. Voor een Den Haag voor iedereen.