De Rode Stadswandeling

Door Janneke Holman op 29 april 2021

Wist jij dat Karl Marx ooit een week in Den Haag verbleef voor een congres van de Eerste Internationale? Wist jij dat Ferdinand Domela Nieuwenhuis in onze stad is gearresteerd voor majesteitsschennis? En wie was eigenlijk het eerste sociaaldemocratische raadslid in de Haagse gemeenteraad?

Deze en meer verhalen ontdek je tijdens de Rode Stadswandeling! Omdat we ook dit jaar vanwege de coronamaatregelen niet samen kunnen komen bij het Troelstra monument op de Dag van de Arbeid, stelde Janneke een stadswandeling samen die je langs elf plekken in en rond het centrum meevoert langs de vroege geschiedenis van de sociaaldemocratie en de arbeidersbeweging in Den Haag.

De wandeling start bij ons partijkantoor aan de Stationsweg, eindigt op het Binnenhof en is ongeveer 4,5 kilometer. Je kunt zelf aan de slag door de stadswandeling hier te downloaden (.pdf). Ook zit Janneke zaterdag 1 mei tussen 11:00 en 13:00 uur op het partijkantoor (Stationsweg 10b), waar je een gedrukt exemplaar kunt afhalen om meteen op pad te gaan.

Janneke Holman

Den Haag is een fantastische stad. Zeker als je het bekijkt vanuit mijn wijk, het Regentessekwartier. De wijk bloeit, samen maken bewoners de buurt groener, leggen gezamenlijk zonnepanelen op daken en organiseren straatfeesten en festivals. Maar er is ook een hoop om voor te knokken: de verschillen in Den Haag zijn groot. Je moet steeds

Meer over Janneke Holman