De Rode Stadswandeling

Door Janneke Holman op 29 april 2021

Wist jij dat Karl Marx ooit een week in Den Haag verbleef voor een congres van de Eerste Internationale? Wist jij dat Ferdinand Domela Nieuwenhuis in onze stad is gearresteerd voor majesteitsschennis? En wie was eigenlijk het eerste sociaaldemocratische raadslid in de Haagse gemeenteraad?

Deze en meer verhalen ontdek je tijdens de Rode Stadswandeling! Omdat we ook dit jaar vanwege de coronamaatregelen niet samen kunnen komen bij het Troelstra monument op de Dag van de Arbeid, stelde Janneke een stadswandeling samen die je langs elf plekken in en rond het centrum meevoert langs de vroege geschiedenis van de sociaaldemocratie en de arbeidersbeweging in Den Haag.

De wandeling start bij ons partijkantoor aan de Stationsweg, eindigt op het Binnenhof en is ongeveer 4,5 kilometer. Je kunt zelf aan de slag door de stadswandeling hier te downloaden (.pdf). Ook zit Janneke zaterdag 1 mei tussen 11:00 en 13:00 uur op het partijkantoor (Stationsweg 10b), waar je een gedrukt exemplaar kunt afhalen om meteen op pad te gaan.

Janneke Holman

Janneke Holman (1990) woont in het Regentessekwartier. Van daaruit ziet ze Den Haag als een fantastische stad. Ze ziet hoe de wijk bloeit, bewoners samen de buurt groener maken, gezamenlijk zonnepanelen op daken leggen en straatfeesten en festivals organiseren. Sinds 2018 is ze raadslid voor de PvdA Den Haag en woordvoerder op armoedebestrijding, buitenruimte, duurzaamheid

Meer over Janneke Holman