Door op 27 november 2012

Den Haag voor belangrijk deel uit Vestia-zorgen

De PvdA is erg blij met de intentieverklaring die vanmiddag werd ondertekend door woningbouwcorporatie Vestia en de gemeente Den Haag. PvdA-woordvoerder Jos de Jong: “De herstructurering in Den Haag Zuidwest kan door en dat is voor de bewoners heel goed nieuws.”

Hoewel de problemen bij Vestia hiermee niet zijn verdwenen is De Jong opgelucht: “Met deze stap is een einde gekomen aan een hoop onduidelijkheid en onzekerheid voor zowel bewoners als bouwers. Het werk kan door en de bewoners ook.”

Intentieovereenkomst
PvdA-wethouder Norder en Vestia-bestuurder Thielen tekenden vandaag een intentieovereenkomst. Hierin spreken de gemeente en Vestia onder meer intenties uit over de voortzetting van de herstructurering van Den Haag Zuidwest, van de prestatieafspraken tot 2022 en van de lopende woningbouwprojecten van Vestia in Den Haag.

De Jong vertrouwt erop dat de uitwerking van de overeenkomst met zorg zal gebeuren. “Grootschalige verkoop van woningen blijft vooralsnog uit en de belangrijkste woningen, grotere eengezinswoningen, blijven beschikbaar voor de sociale verhuur. Zowel mijn fractie als wethouder Norder zullen dit proces, dat onder zeer strenge voorwaarden verloopt, nauwlettend volgen”, aldus Jos de Jong.

Scheveningen
Een belangrijk punt van zorg blijft volgens PvdA-er Jos de Jong het woningbezit van Vestia op Scheveningen. “Ik wil op afzienbare termijn duidelijkheid over de toekomst van bijvoorbeeld de Kompasbuurt. Daar maak ik mij nog grote zorgen over.”

Meer informatie vindt u hier >>