Dit zijn de nieuwe portefeuilles van onze fractie en wethouder

29 september 2022

Nu aan de slag!

Afgelopen maandag debatteerde de gemeenteraad over het coalitieakkoord. Dinsdag was een feestelijke avond: Martijn Balster is opnieuw benoemd als wethouder. Daardoor kwam er in de fractie een zetel vrij, en is Mairan Sewtahal benoemd als raadslid. Tot slot is Samir Ahraui tijdelijk benoemd als raadslid nu Mikal Tseggai met ziekteverlof is. We wensen Mikal natuurlijk heel veel beterschap, en hopen dat ze snel weer de fractie kan komen versterken!

De fractie is daarmee weer op volle kracht. Janneke Holman is gekozen als fractievoorzitter, en natuurlijk blijft Charlotte Cammelbeeck ons versterken als fractievertegenwoordiger.

Martijn benoemd als wethouder

Na vier jaar zich ingezet te hebben voor de stad als wethouder Wonen, Wijken & Welzijn, kan Martijn verder met zijn karwei: dinsdag is hij benoemd als wethouder Volkshuisvesting, Welzijn, Zuidwest, Stadsontwikkeling Escamp & Segbroek en Arbeidsmigranten. Een mooie portefeuille waar Martijn vanuit het college kan strijden tegen de wooncrisis en zich in kan zetten voor een eerlijk Den Haag.

De fractie gaat er met volle kracht tegenaan

Ook als fractie in de raad kunnen we er nu weer met volle kracht tegenaan. Janneke zal naast fractievoorzitter zich in de raad bezighouden met het armoede en werk, zorg en jeugdhulp, buitenruimte en duurzaamheid, en cultuur. Klik hier voor Janneke’s volledige portefeuille. Mairan gaat aan de slag met de Haagse economie, mobiliteit, veiligheid, financiën en de gemeentelijke organisatie. Klik hier voor Mairans volledige portefeuille.

Samir gaat zich, naast het vice fractievoorzitterschap, bezighouden met onderwijs, volkshuisvesting en stedelijke ontwikkeling, sport, antidiscriminatie en inclusie, integratie, participatie en buitenruimte. Klik hier voor Samirs volledige portefeuille. Charlotte blijft zich als fractievertegenwoordiger natuurlijk inzetten voor volkshuisvesting en stedelijke ontwikkeling. Klik hier voor Charlotte’s volledige portefeuille.

Aan de slag voor een eerlijke stad

Een hectisch jaar met de verkiezingscampagne en onderhandelingen voor het coalitieakkoord liggen nu echt achter ons. We hebben er enorm veel zin in om aan de slag te gaan voor een eerlijke stad. Dat doen we juist niet alleen op het stadhuis, maar ook in de stad. Heb jij ideeën voor onze fractie, of wil je een keer een kop koffie drinken? Dan komen we langs! Mail naar [email protected] en dan gaan we het regelen.