Door Jeltje van Nieuwenhoven op 1 augustus 2012

Fietsbordjes Den Haag onduidelijk

De fietsbordjes in Den Haag zijn onduidelijk. Dat stellen de Haagse raadsleden Lobke Zandstra en Jeltje van Nieuwenhoven. “De informatie die op de rood-witte bordjes staat is niet consistent en soms zelfs onlogisch. Zo is niet duidelijk waarom er op sommige plekken wel, en op andere plekken niet wordt verwezen naar Den Haag, Den Haag Centrum of juist alleen naar buurgemeenten. Opvallend genoeg wordt op Haags grondgebied soms verwezen naar ‘Den Haag’, terwijl er ‘Den Haag Centrum’ bedoeld wordt.”, aldus Zandstra.

De raadsleden vinden dat een dergelijk beleid niet helder is voor toeristen, maar ook niet voor fietsers van binnen en buiten onze stadsgrenzen. Van Nieuwenhoven: “Hoewel wij blij zijn met de extra inzet van dit college voor fietsers, mag het op het gebied van de fietsbordjes wel een tandje beter. Daarom hebben wij het college schriftelijke vragen gesteld over dit onderwerp.”

Zie hier de schriftelijke vragen >>

Jeltje van Nieuwenhoven

Jeltje is Raadslid en kandidaat-raadslid voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ze heeft een grote staat van dienst in de politiek. Zo was ze 23 jaar Kamerlid, waarvan vier jaar Kamervoorzitter. Op 74-jarige leeftijd sluit zij haar indrukwekkende carrière af, na acht jaar gemeenteraadslid in Den Haag. Met liefde blijft ze haar partij ondersteunen,

Meer over Jeltje van Nieuwenhoven