Door Lobke Zandstra op 29 juli 2015

Fietsers moeten kunnen fietsen op Rijswijkseplein

Al een jaar moeten fietsers en voetgangers omfietsen en –lopen als ze van het Rijsijswijkseplein naar Laak willen fietsen of wandelen. Naast het Strijkijzer is het fietspad afgesloten. Veel fietsers ergeren zich aan deze afzetting. Sommige fietsers negeren de afzetting en fietsen over de rijbaan. En dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

De afsluiting van het fietspad zou te maken hebben met het gevaar van vallende spullen tijdens de sloopwerkzaamheden bij het gebouw naast het Strijkijzer. De PvdA vraagt zich af of dit niet opgelost kan worden. Bijvoorbeeld met containers waar fietsers doorheen kunnen fietsen.

De schriftelijke vragen die de PvdA hierover heeft gesteld vindt u hier.

Lobke Zandstra

Lobke is Raadslid en kandidaat-raadslid voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ze heeft een lange staat van dienst in de Haagse politiek, hoewel ze pas 38 jaar is. Haar contacten met andere partijen en haar politieke instinct zijn ongeëvenaard. Daarmee voegt ze veel aanzien toe aan de PvdA-fractie. Lobke wil zich de komende periode nadrukkelijk

Meer over Lobke Zandstra