Haagse PvdA stelt slechte staat van straten Bouwlust en Vrederust aan de kaak

7 februari 2019

Haagse PvdA stelt slechte staat van straten Bouwlust en Vrederust aan de kaak

Wat betreft de Haagse PvdA komt er een plan van aanpak om de staat van wandelpaden en straten in de Haagse wijken Bouwlust en Vrederust te verbeteren. Dit stelt fractievertegenwoordiger Samir Ahraui nadat hij met de vrijwilligers van het Buurt Interventie Team door de wijken is gelopen. Volgens Ahraui is er in deze wijken duidelijk werk aan de winkel: “Toen heb ik met eigen ogen gezien hoe slecht het soms is gesteld met de kwaliteit van de wandelpaden in deze wijken. En dit werd alleen maar bevestigd door de gesprekken die ik heb gevoerd met bewoners en vrijwilligers, die me ook wezen op de slechte staat van de paden. Enorm vervelend en zelfs gevaarlijk voor kinderen en mensen die slecht ter been zijn.”

Ook zijn volgens Ahraui te veel straten en hofjes onvoldoende verlicht. “Dat is voor bewoners enorm vervelend en komt helaas te veel voor. Straatverlichting geeft bewoners een gevoel van veiligheid en is erg belangrijk zodat zij ook in de avond fijn door hun buurt kunnen lopen.” Ook winkeliers aan de Bouwlustlaan hebben volgens Ahraui klachten over niet werkende straatverlichting.

Daarom roept Ahraui het stadsbestuur op om de signalen te onderzoeken, een straatanalyse van de problemen te maken en aan de slag te gaan met het verbeteren van de situatie.