Haagse PvdA stemt tegen begroting van het stadsbestuur

9 november 2018

De Haagse PvdA heeft tegen de begroting van het stadsbestuur gestemd. De keuzes zijn goed voor een klein groepje bewoners, maar te veel Hagenaars profiteren niet mee. Als je op zoek bent naar een betaalbaar huis of ondersteuning nodig hebt als je ouder bent, kan je niet op dit stadsbestuur rekenen.

Het is dan ook ronduit teleurstellend dat het stadsbestuur niet ervoor kiest om voldoende te bouwen. Er is een schrijnend tekort aan betaalbare woningen en de begroting maakt daar geen werk van. De duurzaamheidsambities van het stadsbestuur zijn te prijzen, maar verduurzaming moet voor iedereen betaalbaar zijn, niet alleen voor de vermogende eigenaar van een koopwoning. Er is nu nauwelijks geld voor de enorme opgave.

De begroting raakt bovendien de meest kwetsbare inwoners van onze stad, juist de inwoners die de steun van de gemeente het hardst nodig hebben. Door de omvangrijke kaalslag op het welzijn door te zetten in de begroting en de wijkaanpak af te breken, worden mensen simpelweg in de steek gelaten. Onacceptabel voor de Haagse PvdA.

Er zijn zoveel betere keuzes te maken om van Den Haag een eerlijkere stad te maken, een stad waar echt iedereen een kans krijgt. Maar deze keuzes worden helaas niet gemaakt in de begroting.

Klik hier om de inbreng van Martijn terug te lezen!

Waar ben je naar op zoek?