Huurmisstanden? Meld het!

Door Martijn Balster op 22 januari 2018
Huurbazen die torenhoge huurprijzen vragen. Huisjesmelkers die woningen laten verpauperen, maar toch de hoofdprijs vragen. Verhuurders en woningbemiddelaars die sleutelgeld vragen, ook al is het verboden. Dat moet ophouden. Daarom starten we een meldpunt om huurmisstanden in kaart te brengen.
Het moet afgelopen zijn met cowboypraktijken van foute verhuurders in Den Haag. Huisjesmelkers, foute verhuurders en woningbemiddelaars komen ermee weg omdat ze te maken hebben met mensen in nood. Als je een dak boven je hoofd nodig hebt en niets kan vinden, accepteer je al snel ieder aanbod dat je voorgeschoteld krijgt, hoe oneerlijk ook. Het is simpelweg afpersing.
De oplossing voor huurmisstanden is tweeledig. Er moet een stuk beter gehandhaafd worden en we moeten ervoor zorgen dat de meldingsbereidheid van mensen omhoog gaat. Dat betekent ook dat we huurders goed moeten beschermen en ervoor moeten zorgen dat zij niet de dupe worden als ze aan de bel trekken. En we moeten vooral veel meer betaalbare woningen bouwen in de stad. Huisbazen zijn nu oppermachtig omdat er een schrijnend woningtekort is. Daarom trekken we in ons verkiezingsprogramma 1 miljard uit om 16.000 betaalbare woningen te bouwen. Zodat iedereen zeker kan zijn van een fijne woning, zonder belazerd te worden.
We inventariseren met het meldpunt wat de grootste problemen zijn en waar het meeste actie op nodig is. De bevindingen worden aan het college gepresenteerd.​
Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster
Doe mee!

Help jij ons met bouwen aan een Den Haag voor iedereen? Of je nu meegaat rozen uitdelen of op welke andere manier dan ook wilt helpen, je hulp is welkom en waardevol. Doe met ons mee en maak het verschil!

Ik doe mee