8 november 2020

Leergang Lokale Politiek

Wil jij een actieve rol spelen in de lokale politiek? Ben je geboeid door de uitdagingen waar jouw gemeente de komende jaren voor staat? Voel je je positief aangesproken door de manier waarop de PvdA zich inzet om haar idealen werkelijkheid te laten worden? En wil je daar een bijdrage aan leveren? Doe dan mee aan de leergang over lokale politiek!

Tijdens deze leergang maak je kennis met de plaatselijke PvdA afdeling en ontdek je welke mogelijkheden er zijn om actief te worden binnen de PvdA. Er is altijd iets te doen dat bij jouw belangstelling en mogelijkheden past. Wil je bijvoorbeeld helpen tijdens een verkiezingscampagne, of meedenken over de politieke koers? Of wil je meedoen aan de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022? Dan is deze leergang iets voor jou!

Naast aandacht voor de geschiedenis van de sociaaldemocratie en de beginselen van de PvdA, leer je tijdens de leergang bijvoorbeeld wat een raadslid of een wethouder precies doet en wat er op jouw gemeente afkomt de komende jaren. Ook leer je hoe je als raadslid omgaat met de media en hoe je aandacht kunt krijgen voor de standpunten en resultaten van de PvdA. In zeven avonden van elk twee uur krijg je een uniek kijkje in de politieke keuken. Voor elke bijeenkomst worden interessante sprekers uitgenodigd uit de landelijke en de lokale politiek.

Deze leergang wordt gezamenlijk georganiseerd door de PvdA-afdelingen Den Haag, Leiden, Zoetermeer en Pijnacker-Nootdorp. De bijeenkomsten zullen (waarschijnlijk digitaal) worden gehouden op: 12 januari, 26 januari, 9 februari, 16 februari, 9 maart, 23 maart en 30 maart.

Graag vragen we je om een korte motivatiebrief te schrijven. Meld je voor 15 december 2020 aan bij de afdelingsvoorzitter van de PvdA Zoetermeer, Michael Jurriaans: [email protected]