Martijn Blogt: De zomer is begonnen!

22 juni 2019

Gisteren was de langste dag van het jaar. En afgelopen weekend liepen Janneke, Suzan, Saskia, Abdessamad, Öner van het Haags PvdA-team, misschien wel de langste wandeling ooit (in elk geval van mij ;-)). Een ware beproeving. Maar het lukte. Met tape om de schoenen bijeen te houden, met koffie en andere oppeppers (nee hoor, geen onoorbare doping).

Maar wat nou als niet de minister opende, de burgemeester niet het ontvangstcomité vormde en het met het schoeisel niet goed kwam. Het zet je wel even aan het denken zo’n wandeling. Nacht in nacht uit, met kinderen, bepakking, op de vlucht voor oorlog en geweld.

We bedanken hierbij graag alle sponsoren voor het geweldige bedrag dat is binnengekomen. Bijna 2.500 euro haalden we op, echt indrukwekkend!

Kijk hier de mooie aftermovie van Janneke!

Keiharde bezuiniging op de meest kwetsbare mensen in de stad: welzijn

Deze week werd bekend hoe de bezuinigingen op het welzijnswerk gestalte gaat krijgen. Wij reageerden. Ja, mensen mogen meer meepraten, altijd goed. Maar het eerlijke verhaal is dat er buurthuizen dichtgaan, ouderenwerkers uitgaan en kinderen straks gewoonweg niet meer aan activiteiten in het buurthuis kunnen meedoen. Een ordinaire bezuiniging, met als zo vaak een verpakking eromheen van bedrijfskundige, helende en verzachtende woorden. Maar de kern is hard, keihard. De PvdA zal hier vol tegenin gaan. Lees hier onze uitgebreide reactie en bekijk hier een reportage die Omroep West maakte.

Weigeren van dragqueens door Haagse taxi’s

Afgelopen weekend werden bij de Hague Pride na het feest dragqueens besmeurd en agressief bejegend door taxichauffeurs. Mikal en Janneke maakten een helder statement: dit kan niet. Gelukkig heeft de Haagse Taxi Centrale (HTMC) de incidenten veroordeeld en wordt nagedacht hoe de betreffende chauffeurs aan te pakken. Lees hier meer.

Leegloop bij de politie

Deze week kwam in het nieuws dat de politie Haaglanden kampt met een fiks tekort aan agenten. Door te weinig nieuwe aanwas, maar ook door een leegloop. Hoe kan dat? Waarom lukt het de politie Haaglanden niet de leegloop te stoppen? En wat betekent dit voor de veiligheid? We stelden er schriftelijke vragen over aan het stadsbestuur. Lees hier meer.

Betaalbare woningen in politiegebouw in Archipelbuurt

Het gebouw aan de Burgemeester Patijnlaan van de politie komt leeg te staan, als in 2023 een nieuw pand op de Binckhorst wordt betrokken. Een ideale plek voor betaalbare woningbouw, vinden wij. We sorteerden er vast op voor, door het stadsbestuur te vragen de mogelijkheden – bijvoorbeeld in samenwerking met een woningcorporatie – te onderzoeken.

Kom met je goede ideeën voor de stad!

Dinsdagavond spreken we met onze PvdA leden over 1 jaar raadsperiode en de plannen die met elkaar hebben voor de komende tijd. Ben je lid? Van harte welkom (klik hier voor meer informatie). Ben je (nog) geen lid, en heb je goede ideeën die je bij ons kwijt wilt: laat van je horen: [email protected]; of via een van onze socials.

Ik wens je een fijn weekend toe en alvast een mooie (naar het schijnt, heel warme) komende week toe!

Met rode groet,

Martijn