Met trots en enthousiasme presenteren we het nieuwe coalitieakkoord: Samen voor Den Haag

9 december 2019

Vandaag presenteert de PvdA met GroenLinks, D66, CDA en VVD met trots en enthousiasme het nieuwe coalitieakkoord ‘Samen voor Den Haag.’ Een akkoord waarmee we echt het verschil maken voor alle inwoners van Den Haag en waarmee we gaan bouwen aan een eerlijke en sociale stad. De handen kunnen uit de mouwen.

Investeren in mensen

We investeren meer dan ooit in betaalbare woningen en in wijken die dat keihard nodig hebben, zoals Zuidwest en Waldeck. En dat is hoognodig, want iedereen moet zeker kunnen zijn van een betaalbare en fatsoenlijke woning. De voorgenomen bezuinigingen op de zorg en het welzijnswerk draaien we voor een groot deel terug, zodat iedereen de steun krijgt die hij of zij verdient. Ook hoort niemand op straat te slapen in onze stad, daarom trekken we extra geld uit voor de opvang van daklozen en gaan we meer mensen uit armoede en schulden helpen. En we gaan mensen voor wie dat niet vanzelfsprekend is, aan het werk krijgen.

Dit is niet alleen een akkoord met mooie woorden, maar vooral met concrete maatregelen die snel merkbaar zullen zijn voor bewoners. We houden de stad beter schoon door vaker ondergrondse afvalcontainers te legen. We zorgen voor meer huiswerkbegeleiding en meer en de beste leraren, zodat Haagse kinderen in alle wijken een eerlijke kans krijgen op goed onderwijs. We knappen slechte straten en we realiseren een slavernijmonument in onze stad van vrede en recht.

PvdA levert wethouder Wonen, Wijken en Welzijn.

De Haagse PvdA draagt Martijn Balster voor als wethouder Wonen, Wijken en Welzijn. Met deze prachtige portefeuille gaan we het verschil maken voor de bewoners van alle wijken en buurten van de stad. Martijn is bij uitstek de persoon die het kleine aan het grote verbindt en het verschil kan maken voor de woon en leefsituatie van alle Hagenaars. De stad in, problemen oplossen en de schouders eronder. Daar heeft de stad behoefte aan.

Samen gaan we aan de slag voor een Den Haag voor iedereen!

Wil je weten weten wat we allemaal hebben bereikt in het akkoord? Klik dan hier! En klik hier voor het volledige akkoord.

Waar ben je naar op zoek?