Mikal Blogt: Van coffeeshop tot vaccinatiegraad

10 september 2021

We blikken terug op een geweldige BuurtBabbel in Regentesse- en Valkenbos. Het was een dag vol nieuwe kennismakingen met mensen uit de wijk bij WijWeimar. We hebben er ook veel van opgestoken en dat nemen we mee in onze politieke agenda voor de komende tijd. Lees het verslag hier terug.

Het was een buitengewoon zonnige week. Dat was het in de raadszaal alles behalve…Ik praat je in deze blog graag bij over de verscheidene onderwerpen in de raad en in de media door onze raadsleden. Onderaan de blog tref je nog 2 artikelen van Janneke in de Posthoorn van afgelopen week.

Coffeeshops
Mede door het bezoek aan Regentesse- en Valkenboskwartier was Andrea extra gesterkt in haar bijdrage. Zij pleitte in de raad voor meer spreiding van coffeshops in álle wijken om clusters in wijken zoals ReVa tegen te gaan. Lees de bijdrage van Andrea hier verder: “Verspreid Coffeeshops door alle wijken in Den Haag” – PvdA Den Haag
En in de media: Dagblad070 | PvdA: “Elke Haagse wijk een eigen coffeeshop”
Den Haag FM » PvdA wil coffeeshops spreiden over de stad: ‘Elke wijk één coffeeshop zou toch mooi zijn?’

Veilig zwemmen
Samir zette deze week in op vroeg en veilig zwemmen. Samir: “Dat is belangrijk voor de veiligheid en gezondheid van kinderen.” Hij stelt schriftelijke vragen over gevaarlijk roestvast staal in zwembaden en de mogelijkheid op 5-jarige leeftijd al te zwemmen in publieke zwembaden. Lees meer: Samir strijdt voor vroeg en veilig zwemmen – PvdA Den Haag

Eerlijk en sociale begroting maar geen rek
De begroting voor aankomend jaar is volgens de PvdA Den Haag sociaal en eerlijk, maar heeft geen rek. Daarom maken we ons toch zorgen over de lange termijn. Dan zijn namelijk forse investeringen nodig op woningnood, energietransitie en zorg. Lees mijn bijdrage Eerlijke en sociale begroting maar zorgen over nodige investeringen lange termijn – PvdA Den Haag

Kunst & Cultuur in de knel
Bülent ontving verontrustende geluiden vanuit de kunst- en cultuursector. Haagse en kleinschalige evenementen zouden in de knel komen nu Fonds1818 zijn focus heeft verlegd naar sociaalmaatschappelijke evenementen in plaats van op kunst en cultuur. Daarom stelt raadslid Aydin Bulent vragen aan het stadsbestuur. “Help Haagse en kleinschalige evenementen” – PvdA Den Haag
En in de media: Dagblad070 | PvdA: grote zorgen over toekomst van Haagse evenementen

Islamitische begraafplaatsen
Eerder berichtte ik je in mijn blog al over de inzet van Samir voor islamitische begraafplaatsen. Samir wil dat wethouder Bredemeijer harder zijn best gaat doen om dit te realiseren. De media pikten dit op. Lees de berichten hierover.
Den Haag FM » PvdA wil ‘snel debat in Haagse raad’ na oproep wethouder over islamitische begraafplaats
Haagse PvdA wil nog dit jaar islamitische begraafplaats – Omroep West

De woningnood is hoog. Veel te hoog. Dat kan zo niet langer en daarom is dit weekend het Woonprotest in Amsterdam. Daar gaan Samir en Andrea naar toe en jij kunt natuurlijk mee! Kijk in deze link voor meer info en aanmelden.

Groet,

Mikal