4 februari 2022

Mikal Blogt: van een bestaanszeker Den Haag tot aan de foodtruck

We zijn lekker op stoom met de campagne. Onze foodtruck krijgt elk weekend veel bekijks en Tim lanceerde een mooi 10 puntenplan voor een bestaanszeker Den Haag. Deze verkiezingscampagne bleek deze week nog spannender te worden toen bekend werd dat Janice Roopram met een eigen partij meedoet en Forum voor Democratie zich ook aan had gemeld.
In de raad bespraken we de grootse plannen voor Dreven, Gaarden en Zichten van Martijn.

Een bestaanszeker Den Haag

Kandidaatraadslid #3, Tim ‘S Jongers, presenteerde afgelopen week vrijdag zijn 10 puntenplan voor een bestaanszeker Den Haag aan de Kessler Stichting in Den Haag en Lilianne Ploumen.

Hij maakte dit plan omdat hij weet hoe bestaansonzekerheid kan knagen aan mensen. Zo leefde hij vroeger ook in een onzeker bestaan. Het 10puntenplan kun je hier bekijken. Omroep West schreef erover, lees dat hier.

Campagne

Verder zijn we goed op stoom met de campagne. Afgelopen weken blijkt dat dit hard nodig is. Veel nieuwe partijen melden zich aan in Den Haag zoals Janice Roopram en Forum voor Democratie. Over deze laatste partij sprak Martijn zich uit op Twitter. Daarnaast heeft DENK zijn campagne gelanceerd en staan ze op de bühne met onze standpunten zoals mystery guests op de woningmarkt. Dus we kunnen je hulp in deze campagne goed gebruiken.

Elk weekend staan we met onze foodtruck ‘Golden Eatting’ in verschillende plekken in de stad om daar in gesprek te gaan met en flyers uit te delen aan mensen. Kijk in de agenda voor wanneer en hoe laat precies. Lees hier meer over de lancering van de foodtruck en hoe deze aan z’n naam komt. Sluit vooral aan en warm jezelf op met een kop koffie uit de foodtruck!

Om een goede campagne te voeren, heb je een goed verkiezingsprogramma nodig. En die moet iedereen uit Den Haag begrijpen en iedereen moet zich erbij thuis voelen. Daarom ben ik heel trots dat wij de samenvatting van ons verkiezingsprogramma vertaald hebben in acht talen: van het Pools tot het Arabisch en natuurlijk ons eigen Haags.

Vrijwilligers moeten we waarderen

Daarnaast deed kandidaatraadslid Tim ‘S Jongers via een opinie in het AD een oproep om de vrijwilligersvergoeding te behouden voor mensen in de bijstand en mensen met recht op de Ooievaarspas. Dit in tegenstelling tot de VVD-wethouder die de vrijwilligersvergoeding af wil schaffen omdat het te duur zou zijn. Janneke heeft hier in overleg met Tim ook vragen over gesteld aan het stadsbestuur. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Speeltuin Ruth Firstplein

Janneke had deze week een 2minutendebat aangevraagd over de speeltuin op het Ruth Firstplein in Transvaal. Eerder vroeg ze het stadsbestuur via schriftelijke vragen om deze op te knappen. Dat zei het stadsbestuur toe. In het tweeminutendebat vroeg ze nog of bewoners mee konden praten over hoe het opgeknapt wordt en stelde ze zelf nog meer verbeteringen voor.

Maakbedrijven in woon-werkterreinen

Dan maakten ons kandidaatraadslid #8, Charlotte Cammelbeeck, en Martijn zich zorgen over de maakbedrijven die in het nauw komen nu zoveel steden werkterreinen tot woon-werkterreinen transformeren. Ze schreven er een opinie over.

Zelf ben ik druk bezig om de PvdA goed in de media te krijgen. Ik spreek met Martijn een spotje in op radio FunX, zit in een podcast en sta RTL te woord. Tussendoor werk ik aan een mooi stembusakkoord; ik vertel je nog waar deze over gaat.

Volgende week zijn de twee laatste gemeenteraden van de afgelopen periode. Spannend! Dit weekend zijn we weer op pad met onze foodtruck. Kom je ook?

Groet,

Mikal