Mikal Blogt: Voor een eerlijke woningmarkt tot aan bloemen in Transvaal

15 oktober 2021

De woningmarkt blijft een zeer grote zorg en vraagt om maatregelen. Maar ook sport en groen in wijken zijn zaken waar we ons hard voor maken. Ik neem je graag mee in de week van de fractie:

Wonen
Weg met huizen flippen, veilen, tijdelijk verhuren en woningdiscriminatie! Daarom introduceerr ik een vierpuntenplan om iedereen een eerlijke kans te geven op een dak boven het hoofd.  Met het plan ‘Tegen Woningen als Handelswaar’ proberen we vastgoedcowboys aan te pakken. Het krijgen van een huis is een wedstrijdje geworden waarin alleen de sterkste wint. Daar moet nu een einde aan komen! Lees het hier: Vierpuntenplan tegen woningen als handelswaar – PvdA Den Haag

Daklozen
Door de woningnood komen er steeds meer daklozen in Den Haag. Om te zorgen dat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft moeten we soms milder zijn met de kostendelersnorm: strenge regels om bijstand te korten als er meerdere mensen in 1 huis wonen.
Janneke vertelde afgelopen zondag tijdens het daklozendebat van Straat Consulaat over hoe ze regelde dat Den Haag vaker kan afwijken van de kostendelersnorm. Lees er meer over via deze link.https://denhaagfm.nl/…/alle-hulp-voor-dak-en…/

Sport
Dankzij het harde werk van Samir gaat de gemeente zes pleintjes in Transvaal opknappen om meer sport en bewegen mogelijk te maken. Zo wordt Den Haag niet alleen gezonder, maar gaat de leefbaarheid in wijk ook omhoog. Toch is er nog veel werk aan de winkel, want in veel andere wijken is er nog te weinig ruimte voor sport en bewegen. Samir wil daarom dat ook in Laak, Moerwijk en de Schilderswijk pleinen worden opgeknapt. Waar moet volgens jou meer ruimte komen voor sport en bewegen?
Lees meer: Beweegopties in Transvaal nu ook naar andere krachtwijken – PvdA Den Haag

Groen
Janneke ziet het verschil in wijken om vergroening met lede ogen aan. Ook Transvaal verdient een bloemetje op haar stoepen. Lees hier verder: Wethouder, zet de bloemetjes buiten in Transvaal! – PvdA Den Haag

Een kleine opsomming:
Donaties en giften? Drie Haagse partijen zwijgen over herkomst geld – Omroep West
Dagblad070 | PvdA: Weg met huizen flippen, veilen en tijdelijk verhuren

De fractieleden hebben de komende week herfstreces. Even bijkomen en opladen voor de laatste maanden van het jaar.
We zien elkaar wellicht bij de ALV op dinsdag 26 oktober.

Voor nu, heb een goed weekend!

Groet,

Mikal