Mikal Blogt: van goede buur tot debat in Loosduinen

28 januari 2022

Het is duidelijk dat we de datum voor de gemeenteraadsverkiezingen steeds meer benaderen: het raadswerk schuift wat meer naar de achtergrond en campagnes zijn in volle gang.
In de raad ging het onder andere over wonen.

Een goede buur…

Wonen is niet alleen een goed dak boven je hoofd. Fijne buurtgenoten, je sportclub, sociale activiteiten zijn minstens zo belangrijk om je fijn te voelen in een wijk. Daarom vroeg ik in de raad om daar mee rekening te houden bij sloop-en nieuwbouwplannen in Dreven en Gaarden.
Lees hier meer Dagblad070 | Gemeente wil sociale structuren bij nieuwbouw behouden

Doorbraak

Donderdag debatteerde de gemeenteraad over het doorbraakplan zorgdoelgroepen. We zitten midden in een wooncrisis: daarom is het goed dat er nieuwe plekken komen waar mensen die dakloos zijn geweest, mensen die zorg of hulp nodig hebben en mensen die gevlucht zijn voor oorlog een geweld kunnen wonen. Het belangrijkste punt van Janneke was dat er goed gekeken wordt naar spreiding over de stad: dat mensen niet alleen terechtkomen in wijken die nu al voor grote uitdagingen staan, maar dat er juist ook naar locaties gezocht wordt in de betere wijken van de stad.

Campagne – Verkoop mij uw woning

Zo gingen Martijn en Janneke en andere kandidaat raadsleden afgelopen zaterdag in Laak langs de deur met een brief aan bewoners die opviel. Lees het hier: Dagblad070 | PvdA voert actie met ‘ik wil uw woning kopen-brief’

Debat in Loosduinen

Ik kan je zeggen… ik ben echt heel trots op onze kandidaten. Dinsdagavond mocht kandidaat-raadslid Charlotte Cammelbeeck Loosduinen vertellen over hoe we investeren in wijken door onder andere het opknappen van Kraayenstein, Houtwijk en het Loosduinse Hoofdplein en het OV. En dat deed ze echt supergoed! Je kunt het debat hier terugkijken. Wat gaat Loosduinen stemmen? – TV Loosduinen (op 2h 15min)