Mikal blogt: van gratis wijkkrant tot bufferzone

14 januari 2022

De raad was twee weken met reces. Mooi de tijd om met familie en vrienden wat te ontspannen, voor zover de maatregelen dat toelieten. En natuurlijk zaten we niet stil. We zijn druk bezig geweest met de voorbereidingen van de campagne met ons campagneteam en kandidaten en natuurlijk de onderwerpen op de raadsagenda. Ik praat je in deze blog bij over onze inzet van afgelopen week in de raad.

Gratis wijkkrant

Hagenaars en Hagenezen hebben recht op een lokale gratis wijkkrant, vindt Bülent. Sinds twee maanden krijgen de meeste inwoners van Den Haag deze echter niet meer. Daarom vraagt Bülent het stadsbestuur om een manier te vinden om die lokale gratis wijkkrant terug te krijgen. Lees meer: De wekelijkse gratis lokale krant moet terug – PvdA Den Haag

Vocht- en schimmel

Vocht en schimmel in je huis is echt heel ongezond. Mensen verdien het om in een goed en gezond huis te wonen. Daarom sprong ik in de bres. Je leest het hier: Mikal in de bres voor slachtoffers van vocht- en schimmelproblemen – PvdA Den Haag

Eerlijk onderwijs

Huiswerkbegeleiding moet overal in de stad toegankelijk zijn. Dit na geluiden dat dit niet het geval is in Haagse Hout en een groei van aanbieders van commerciële bijles-, examentraining- en huiswerkbegeleiding, roepen we het stadsbestuur op om daar werk van te maken. “Elk kind moet dezelfde kans krijgen op goed onderwijs.
Nu kunnen ouders met een dikke portemonnee bijles-, examentraining- en huiswerkbegeleiding voor hun kind regelen, maar andere ouders niet,” aldus Chantal Linnemann, kandidaat-raadslid. Lees meer: “Uitbreiding en toegankelijkheid huiswerkbegeleiding is nodig voor kansengelijkheid” – PvdA Den Haag

Bufferzone

Kiezen voor abortus is een recht. Wanneer je voor een abortus kiest, moet je veilig bij de abortuskliniek kunnen komen zonder lastig gevallen te worden door anti-abortusdemonstranten. Tot twee keer toe vroeg Janneke daarom samen met GroenLinks, D66 en de VVD om een bufferzone rond de abortuskliniek: een zone waardoor anti-abortus demonstranten op afstand blijven, en vrouwen veilig naar binnen kunnen. Lees meer: Tijdelijke bufferzone bij abortuskliniek wordt permanent – PvdA Den Haag

Campagne is aan!

De campagne agenda stroomt vol. Sluit lekker aan en doe mee met onze campagne. Er staan tal van leuke activiteiten in de planning de komende weken. Maar een campagne kan niet zonder officiële ludieke aftrap. Ik hoop jullie daar -online – te ontmoeten.

Voor nu wens ik je een fijn weekend.

Groet, Mikal