Mikal Blogt: Van woonplannen tot zoenend protesteren

11 februari 2022

Deze week was de laatste raad van de huidige gemeenteraad voor de verkiezingen op 16 maart. En die was goed gevuld. Er werd flink gediscussieerd over de plannen in Dreven, Zichten en Gaarde.
De plannen werden door de raad goed gekeurd en daar ben ik zeer blij mee. Woningen zijn slecht. Geen kind moet opgroeien in een koud tochtig huis met vocht en schimmel op de muren. Dat zet de gezondheid van mensen op het spel. Ook mijn motie om mensen een terugkeergarantie te bieden heeft de steun van de raad gekregen. Janneke en Bülent dienden verschillende moties in en Redmer protesteert zoenend!

Bülent maakte zich hard voor de vrijwilligers bij stadsomroep Den Haag FM. Zijn moties voor een eerlijke behandeling van vrijwilligers werknemers zijn aangenomen door de raad.

Janneke diende twee moties in: Maak vaart met afschaffen kostendelersnorm voor jongeren tot 27 jaar  De motie werd aangenomen. Lees meer: Maak vaart met afschaffen kostendelersnorm voor jongeren tot 27 jaar – PvdA Den Haag

De motie: Eerlijke toegang voor kinderen tot hulp bij dyslexie, kon ook rekenen op steun van de raad.

Op Valentijnsdag gaat Redmer met andere JS’ers zoenend protesteren voor de Poolse ambassade tegen de homofobe onderwijswet in Polen. “Deze wet beperkt de rechten van LHBTQIA+’ers en marginaliseert ze,” zegt Redmer Marck. Lees meer: Zoenprotest tegen homofobe onderwijswet in Polen – PvdA Den Haag

De campagne rolt door en door. De eerste peiling  laat zien dat we de hoogste stijger zijn. Dat geeft ons natuurlijk een enorm positief gevoel over onze inzet. Maar we willen meer! Dus sluit de komende weken aan bij onze activiteiten en reageer en deel onze berichten op sociale media. Samen gaan we voor Eerlijk Haags!

Ik hoop je dit weekend tegen te komen bij onze foodtruck en vergeet natuurlijk niet ons gezamenlijk evenement met GroenLinks bij Café Rood Plus.

Wie weet tot snel!
Groet, Mikal