2 maart 2014

Minister Dijsselbloem bij verkiezingscafé in Den Haag

Jeroen Dijsselbloem, minister van Financiën, is woensdag 5 maart te gast bij het verkiezingscafé van de Partij van de Arbeid in Den Haag. In Studio Dudok, gaat hij samen met de lokale PvdA-lijsttrekker Rabin Baldewsingh in gesprek met bezoekers.

Dijsselbloem legt onder andere uit wat het kabinet doet om uit de economische crisis te komen. “Het kabinet werkt hard aan het herstel van de economie”, zegt Dijsselbloem. “Dat doen we onder andere door de rekening van die crisis eerlijk te delen. Zoals iedereen in januari op het loonstrookje zag, zijn mensen met een lager inkomen er op vooruitgegaan en vragen we van hogere inkomens iets meer. En op nationaal én lokaal niveau werken we samen om de werkgelegenheid aan te jagen, zodat mensen weer aan het werk kunnen.”

De Haagse PvdA-lijsttrekker Baldewsingh spreekt tijdens het café over lokale maatregelen. “De PvdA was eind 2008 de eerste partij met concrete plannen om de crisis te lijf te gaan. Zowel in 2009 als vorig haar hebben wij erop aangedrongen dat geld dat op de plank ligt teruggeven wordt aan de stad. Vervolgens is dat geld rechtstreeks geïnvesteerd in o.a. leefbaarheid en openbare ruimte”, zegt Baldeswingh. “Die investeringen moeten we blijven doen. Ze zorgen voor werkgelegenheid en dragen bij aan schone, prettige wijken en bewonersbetrokkenheid.

Iedereen is welkom om vragen te stellen aan Dijsselbloem en Baldeswingh. De deuren van Studio Dudok zijn vanaf 19.30 uur geopend. Het politiek café begint om 20.00 uur.

Adres: Hofweg 1-a