Door op 13 september 2016

“Niet iedereen profiteert van hippe start-ups en internationale organisaties”

De PvdA is blij dat Den Haag eindelijk de publieke investeringen opschroeft. PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster: “Als de markt het niet doet, dan moet de gemeente zelf in de stad investeren. Daarmee helpen we Den Haag echt vooruit: de stad knapt er van op en meer mensen komen aan het werk. Ik ben zeer trots op dat geld vrij gemaakt wordt om nog eens 1000 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen.”
‘Geleerde smaldeel’
Toch maken de sociaaldemocraten zich nog steeds zorgen over de keuzes die dit gemeentebestuur maakt in het economisch beleid. De economische groei komt nu vooral ten goede van het ‘geleerde smaldeel’ van deze stad. “Lang niet iedereen profiteert ervan als er consultancybureaus, hippe start-ups en internationale organisaties naar de stad komen. Voor tienduizenden Hagenaars met een lager opleidingsniveau nemen de kansen op een baan snel af. Investeer in de woningmarkt en verduurzaming: dat levert banen op voor heel Den Haag. Hoelang gaat het nog duren voordat het gemeentebestuur ook die handschoen oppakt?”, stelt Balster.