Door op 8 december 2014

Op bezoek bij Den Haag in Transitie

Onlangs bracht ik samen met Tobias Dander van D66 een bezoek aan Den Haag in Transitie. Ze zien zichzelf als een platform voor verbinding, innovatie en participatie in duurzame wijk- en buurtinitiatieven. Ze zijn gevestigd in een voormalig buurthuis in de Witte de Withstraat. Wij zagen vandaag veel enthousiasme voor duurzaamheid en voor de stad. Met kleine dingen proberen ze een groot verschil te maken voor de wijk en bij te dragen aan een duurzamere wereld. Er is een weggeefwinkel, op woensdag kun je er eten, er is een biologische en lokale groente- en tuinmarkt, er wordt kunst gemaakt en er wordt met de buurt groene projecten ontwikkeld. We hadden een goed gesprek over duurzaamheid, lokale gemeenschappen en het beleid van de gemeente. Het is heel leuk om te zien dat mensen zich zo enthousiast in te zetten in de stad. Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf. Als PvdA vinden we het belangrijk dat dit soort lokale projecten tot bloei kunnen komen. Ik bezoek graag meer van dit soort projecten. Kent u een project dat zeker een bezoek waard is? Laat het me weten!