Door Abderrahim Kajouane op 27 februari 2013

Parkeeroplossingen succes voor Laak, nu tempo

De PvdA is zeer tevreden met de aangekondigde parkeeroplossingen voor Laak. Woordvoerder Abderrahim Kajouane voelt zich op zijn wenken bediend: “De wethouder geeft hiermee uitstekend gehoor aan ons pleidooi om actie te ondernemen tegen de parkeerdruk in Laak. Nu nog tempo maken.”

Kajouane is blij dat er eindelijk maatregelen worden getroffen in het stadsdeel waar de parkeerdruk zo extreem hoog is. “Wat ons betreft mag het tempo nog wel omhoog. Zo snel mogelijk beginnen met het aanleggen van straatparkeerplekken en het invoeren van betaald parkeren.”

De PvdA ging onlangs nog de straat op in Laak om daar het verkeersbeleid onder de loep te nemen. Kajouane: “Het water staat de bewoners aan de lippen, dus het kan ons niet snel genoeg gaan. Deze maatregelen zijn in ieder geval een flinke opsteker voor de bewoners. Vooral de ondergrondse parkeergarage zal een groot succes worden.” De PvdA-er wil dat er in aanvulling op de voorgestelde maatregelen alsnog gebruik wordt gemaakt van bestaande particuliere parkeergelegenheden, zoals die van de Megastores.

Maatregelen
De aangekondigde maatregelen betreffen een parkeergarage onder de plantsoenen van de Allard Piersonlaan met plek voor 350 auto’s, 200 extra parkeerplekken op straat, de invoering van betaald parkeren in Laakkwartier-West, de Noordpolderbuurt en Spoorwijk en de invoering van een kraagregeling in Laakkwartier-Oost. De geplande invoeringsdatum staat voorlopig op 1 januari 2014.

Abderrahim Kajouane

Abderrahim is Raadslid en woordvoerder op het gebied van onderwijs, economie, krachtwijken, integratie en burgerschap en financiën. “Dienend leiderschap, meer participatie, solidariteit en creativiteit. Den Haag is een prachtige stad en is in de afgelopen jaren mede dankzij de bijdrage van de PvdA fors vooruit is gegaan. Daar ben ik trots op. Er zijn echter

Meer over Abderrahim Kajouane