Door op 11 oktober 2012

Hofbad mooi succes voor Leidschenveen-Ypenburg

Op vrijdag 12 oktober a.s. wordt het eerste overdekte 50-meterwedstrijdbad van Den Haag, Het Hofbad in Ypenburg, officieel geopend. Daarmee wordt een motie van de PvdA uit 2000 realiteit.

Sportwoordvoerder Gerard Verspuij: “Sinds eind jaren ‘90 hebben diverse vertegenwoordigers van de Haagse PvdA zich sterk gemaakt om de bouw van het nieuwe zwembad mogelijk te maken. Het resultaat is er nu en daar zijn we trots op.”

Met de motie die in 2000 werd ingediend door voormalige PvdA-raadsleden Tineke van Nimwegen en Rabin Baldewsingh werd het college gevraagd de haalbaarheid van een 50-meterwedstrijdbad met voldoende tribunecapaciteit en een strategische regionale ligging te onderzoeken. “Met 500 zitplaatsen, de juiste wedstrijd- en zwemsportfaciliteiten en gelegen aan de rand van Den Haag in stadsdeel Leidschenveen-Ypenburg, zijn deze wensen allemaal werkelijkheid geworden”, aldus Verspuij.

Leidschenveen-Ypenburg
Ook PvdA-woordvoerder Leidschenveen-Ypenburg Lobke Zandstra is blij met deze aanwinst voor het jongste stadsdeel van Den Haag. “Zwemmen is de populairste vorm van individueel sporten en bewegen en daarvoor hebben de bewoners van Leidschenveen-Ypenburg nu een prachtige gelegenheid voor. Daarbij kan ik mij voorstellen dat dit stadsdeel hiermee wel een stukje aan populariteit wint.”

Opening
Voor 1.600 inwoners van stadsdeel Leidschenveen-Ypenburg waren er vrijzwem-kaarten beschikbaar voor het Hofbad. Vanaf 15 oktober 2012 is het Hofbad voor iedereen geopend.