Door op 4 februari 2013

PvdA reikt ‘Welkom in jouw wijk!’ uit aan wethouder

PvdA-raadslid Gerard Verspuij heeft onlangs het pamflet ‘Welkom in jouw wijk!’ uitgereikt aan wethouder Ingrid van Engelshoven. In dit pamflet pleit de Partij van de Arbeid voor een heuse welkomstdag voor alle nieuwe inwoners van alle stadsdelen in Den Haag.

Per stadsdeel kunnen nieuwe inwoners kennismaken met alle organisaties en verenigingen in de stad en deze kunnen zichzelf aanprijzen. Van bewonersverenigingen tot winkeliers en van sportverenigingen tot de plaatselijk biljartclub: iedereen is welkom zichzelf te presenteren. De Partij van de Arbeid denkt hiermee de participatie van nieuwe inwoners in de stadsdelen te kunnen vergroten.

PvdA-raadslid Gerard Verspuij, initiatiefnemer van ‘Welkom in jouw Wijk!’: “Het is voor de stadsdelen erg belangrijk dat zoveel mogelijk inwoners meedoen in de wijk. Door deze dag te organiseren maken we het nog makkelijker voor zowel de aanbiedende partijen, als de nieuwe inwoners om kennis te maken met elkaar. Dat maakt een stadsdeel nog actiever!”.

Het pamflet is aangeboden aan wethouder Ingrid van Engelshoven (participatie), die enthousiast reageerde. Zij gaat kijken hoe de stad zo snel en effectief mogelijk de ‘Welkom in jouw Wijk!’ dag kan organiseren.