Rozen, speldjes en de toekomstmaatschappijprijs: de 1 mei-viering was een succes

1 mei 2021

Volgens traditie vierden we ook dit jaar weer de sociaaldemocratie op 1 mei, de Dag van de Arbeid, bij het Troelstra-monument. Vanwege de coronamaatregelen waren de festiviteiten iets anders dan normaal, maar alsnog hebben we een prachtige viering gehad.

’s Ochtends legden Martijn Balster (wethouder), Randy Martens (voorzitter PvdA Den Haag), Mikal Tseggai (fractievoorzitter PvdA Den Haag) en Abdelkader Karbache (voorzitter JS Den Haag – Leiden) rode rozen bij het standbeeld van Troelsta in het Westbroekpark. Daarna was Martijn Balster te gast bij het radioprogramma Spuigasten van Den Haag FM om onder andere te praten over de sociaaldemocratie en de Dag van de Arbeid. Ondertussen liepen tientallen leden de Rode Stadswandeling van raadslid Janneke Holman. Daarna reikten leden van de PvdA Den Haag een speldje of penning uit aan Haagse leden die 25, 50 en 65 jaar lid zijn van de partij, waaronder Adri Duivesteijn. Als klapper op de vuurpijl reikten Martijn Balster en Randy Martens de Toekomstmaatschappijprijs t.w.v. 750 euro uit aan het Stagehuis Schilderswijk.

Om toch iedereen mee te kunnen laten genieten van de dag, hebben we een compilatie gemaakt.