Door op 25 februari 2014

Staedion gaat hindostaans ouderencomplex opknappen

Woningcorporatie Staedion is toch bereid om de gemeenschappelijke ruimte van woongroep Shanti Bhawan aan de Regentesselaan op te knappen.

Eerder deze maand klaagden de bewoners van het hindostaanse seniorenhuis nog dat ze zich onveilig voelden na een inbraakgolf in hun wooncomplex. Volgens de ouderen weigerde Staedion in te grijpen. Ook zou de corporatie het vertikken om een gemeenschappelijke ruimte op te knappen. Na de oplevering twintig jaar geleden was er volgens de bewoners nooit meer iets gedaan. Zelfs de televisie was al jaren kapot.

Na berichtgeving door Den Haag FM en nadat gemeenteraadslid Rajesh Ramnewash van de PvdA aandacht vroeg voor de zaak is Staedion nu toch overstag vertelt Ramnewash. “Ruim een week nadat de bewoners bij mij aan de bel trokken, is Staedion alsnog in actie gekomen. Er komt zelfs een nieuw belsysteem met camera zodat het insluipen voorkomen kan worden. Duimen dus op voor Staedion!” Volgens Ramnewash gaat daarnaast een aantal Hindostaanse ondernemers binnenkort samen met jongeren aan de slag om de woongroep op te knappen. “Geen woorden, maar daden!”

Bron: denhaagfm.nl, dinsdag 25 februari 2014

Ramnewash heeft onlangs ook cultureel centrum en moskee Noeroel Islam bezocht. Hij onderzoekt de mogelijkheden of hun wens te komen tot een eigen wooncomplex gerealiseerd kan worden.