Door op 10 juli 2013

Theresiastraat en Zeeheldenkwartier winnen eerste Haagse Retailprijs

De winkeliersverenigingen uit de Theresiastraat en het Zeeheldenkwartier hebben een speciale prijs van het Haags Retailpunt gewonnen voor het beste idee om hun winkelgebied beter op de kaart te zetten. In de Theresiastraat wordt in de winkels duurzame led-verlichting aangebracht. De winkeliers in het Zeeheldenkwartier gaan een speciale kortingskaart voor klanten invoeren.

Wethouder Henk Kool (Economie) heeft de winkeliersverenigingen dinsdagavond elk een cheque van 7500 euro overhandigd. ‘Er zijn veel goede ideeën voor deze prijsvraag bij het Haags Retailpunt binnengekomen. Daarmee laten Haagse ondernemers zien dat zij beschikken over een gezonde dosis creativiteit en ondernemerslust. En daar mogen we trots op zijn,’ aldus Kool.

Het Haags Retailpunt is begin dit jaar opgericht door de gemeente Den Haag, de Kamer van Koophandel en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Doel is om winkeliers- en ondernemersverenigingen op verschillende manieren van informatie en advies te voorzien, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondernemen. Om extra aandacht voor het Retailpunt te genereren, is bij de lancering de prijsvraag uitgeschreven. De winnaars zijn vanavond in het zonnetje gezet. De winkeliers uit de Theresiastraat krijgen de prijs, vanwege het idee om duurzame verlichting aan te bieden aan ondernemers, zonder dat het hen iets kost. De leverancier draagt in eerste instantie de kosten van de investering. De rekening wordt betaald uit de besparing die de nieuwe verlichting oplevert.

De andere prijswinnaar, Biz-vereniging Zeeheldenkwartier, heeft een klantenkaart bedacht waarmee allerlei voordelen te krijgen zijn bij winkels in de wijk. De aanmoedigingsprijs van 5000 euro ging naar de Binnenstad Ondernemers Federatie (BOF) voor het idee om winkel-weekends voor mensen met kleine- en grote maten te organiseren Dat biedt mensen met uitzonderlijke kledingmaten extra service, maar het zorgt ook voor promotie voor Den Haag als bijzondere winkelstad. De gewonnen geldbedragen worden gebruikt om de ideeën ten uitvoer te brengen.

Fotobijschrift : Charlotte Kamermans (BOF), Stefan Hessing (Theresiastraat), Achou Zhang (Zeeheldenkwartier) en wethouder Henk KoolFotobijschrift : Charlotte Kamermans (BOF), Stefan Hessing (Theresiastraat), Achou Zhang (Zeeheldenkwartier) en wethouder Henk KoolBron: Denhaag.nl