Tijd om de rattenoverlast aan te pakken!

4 december 2018

Ratten die door je woningcomplex kruipen: je moet er niet aan denken. Niet alleen is het een nare en erg onfrisse gedachte, ook is het enorm slecht voor de leefbaarheid van de woningen en de rust van de bewoners. Toch is het in vooral in Mariahoeve helaas aan de orde van de dag. De bewoners zijn het meer dan terecht zat. Het is tijd om de rattenoverlast aan te pakken!

Er zijn op dit moment al maatregelen van het college tegen de rattenoverlast die we van harte steunen, maar vooral de bewoners die veel last ondervinden worden niet altijd even goed geholpen. Daarom willen we meer aandacht voor bijvoorbeeld de bewoners aan Margarethaland. Hier zijn ratten doorgedrongen in de leidingen van woningcomplexen, met flink wat geluidsoverlast als gevolg. Niet alleen bijzonder slecht voor de nachtrust, maar ook beangstigend voor veel bewoners.

En dan zijn er nog meer klachten over ander geluidsoverlast. Bij de renovatie van deze woningen zijn er namelijk geen maatregelen genomen om de geluidsisolatie te verbeteren, waardoor buren elkaar vaak kunnen horen en last hebben van gehorige woningen. Ook niet prettig! En veel bewoners beklagen zich ook nog eens over de reactiesnelheid en service bij de woningcorporatie als ze aankloppen met hun klachten.

Redenen genoeg om actie te ondernemen, dit moet snel verbeteren. Daarom willen we dat de gemeente in gesprek gaat met Vestia om oplossingen te zoeken voor deze problemen. De Haagse PvdA gaat zich in ieder geval voor inzetten om de overlast te bestrijden!