Trots op onze Haagse kandidaten voor de Tweede Kamer!

26 november 2020

De Partij van de Arbeid Den Haag feliciteert Mikal Tseggai, Kirsten van den Hul, Kati Piri en Kavish Bisseswar met hun plek op de conceptkandidatenlijst voor de Tweede Kamer! Wij zijn erg trots dat onze afdeling weer zoveel kandidaten levert voor het ‘andere Den Haag’. Samen met deze Haagse kandidaten kijken we er naar uit om de campagne in te gaan en Den Haag weer rood te kleuren.

Kati Piri (nr. 6) is natuurlijk reeds bekend en gewaardeerd als Europarlementariër, iets wat ze sinds 2014 is. Ze is onder ander bekend van haar werk als Turkije-rapporteur en als lid van de commissie Buitenlandse Zaken.

Kirsten van den Hul (nr. 13) is momenteel reeds Tweede Kamerlid en is opnieuw op een mooie plek geplaatst zodat zij haar werk hopelijk kan voortzetten. De afgelopen periode is een waardevolle band ontstaan tussen ‘ons’ Kamerlid en de afdeling waarbij wij elkaars politieke werk hebben kunnen versterken.

Kavish Bisseswar (nr. 15) is ook een bekende uit onze afdeling en stond op de lijst voor de gemeenteraad afgelopen keer.

Mikal Tseggai (nr. 18) is momenteel fractievoorzitter in de gemeenteraad van Den Haag en is door de landelijke partij benaderd om zich beschikbaar te stellen voor de lijst. Wij hebben haar hierin aangemoedigd en afgesproken dat indien zij gekozen zou worden zij dan natuurlijk doorschuift naar de Tweede Kamer. Mocht dat niet het geval zijn dan zal Mikal haar werk als fractievoorzitter in de gemeenteraad gewoon kunnen voortzetten.

Als afdeling zullen we ‘onze’ Kamerleden blijven ondersteunen en voeden met signalen en ideeën uit de stad. Als eerste gaan we natuurlijk campagne voeren zodat zij hopelijk allemaal in de Kamer komen om onze sociaaldemocratische agenda uit te voeren.